Hubnutí

Jak OPRAVDU zhubnout + chytré triky

19. srpna 2016 v 8:57
Nedávno jsem u doktora za dveřma slyšela (pššt!:D), jak jedna mamka říká nějakému dítěti, které zřejmě potřebovalo zhubnout, že: "Odteď suchý chleba!". Je zřejmé, že většina lidí ani nemá představu o tom, jak takové hubnutí vypadá. Rozhodla jsem se tedy, že sepíšu článek o tom, jak správně hubnout (i když na internetu jsou toho houfy).

Denní příjem kalorií

24. července 2016 v 14:46

Bazální metabolismus a energetická potřeba

Bazální metabolický výdej (bazální metabolismus, zkráceně BMR) je množství energie vydané v klidovém stavu. Výdej energie v tomto stavu je dán pouze prací (fungováním) životně důležitých orgánů, jako srdce, plíce, mozek a zbytek nervového systému, jater, ledvin, pohlavních orgánů, svalů a kůže. BMR se snižuje s věkem a ztrátou svalové hmoty. Naopak se zvyšuje díky kardiovaskulárnímu cvičení a nárůstu svalové hmoty. Nemoc, konzumované jídlo a nápoje, teplota prostředí a množství stresu může ovlivnit klidový energetický výdej. Svůj bazální metabolismus si můžete spočítat zde nebo použít vzorec pro výpočet:
BMR u žen
BMR = 655,0955 + (9,5634 × váha v kg) + (1,8496 × výška v cm) − (4,6756 × věk v letech) kcal/den
BMR u mužů
BMR = 66,473 + (13,7516 × váha v kg) + (5,0033 × výška v cm) − (6,755 × věk v letech) kcal/den

Každý člověk, respektive jeho tělo, vyžaduje určitý denní kalorický příjem. Tedy minimální dávku kalorií, v závislosti na tělesných proporcích, věku a především intenzitě stresu a každodenní zátěži. Svůj denní kalorický příjem si můžete spočítat zde. Abyste hubli, musíte přijmout méně energie, než spálíte. Na přibrání musíte naopak přijmout více.

Výpočet při hubnutí nebo udržení stávající váhy

Zde si můžete spočítat, kolik máte denně přijmout energie, abyste hubli nebo udrželi svoji váhu. Kalorickou hodnotu potravin si můžete hlídat například aplikací v mobilu kalorické tabulky.

7 netradičních způsobů, jak se udržet v kondici

10. února 2016 v 15:10
Zde je několik praktických tipů, jak se udržet v kondici při činnostech, které už děláte a máte je rádi (nebo aspoň některé:D) a děláte je rádi. Článek jsem převzala od pestryjidelnicek.cz.


1) Zaskákejte si 15 minut na trampolíně. Rozproudíte krev a krásně zpevníte svaly na nohách a zadečku.

2) Přestaňte používat výtah, chozením po schodech posílíte stehenní partie. Vtipné je, že spalujete, i když jdete po schodech dolů.

3) Milujte se, ale zapomeňte na ležení na zádech. Čím více budete v sexu aktivní, tím více spálíte kalorií a nebude jich málo.

4) Přihlaste se na kurz tance, pokud nemáte čas, tančete doma. Fantazii se meze nekladou a krásně si zformujete celé tělo.

5) Uklízejte. Vysáváním nebo žehlením můžete za necelou hodinu spálit až 200 kalorií.

6) Nakupujte. Zkuste na vašich oblíbených nákupech zrychlit chůzi mezi jednotlivými obchůdky. Spálíte kalorie a stihnete si v kratším čase prohlédnout ještě více butiků.

7) Navštěvujte pravidelně saunu. Prohřejete kosti, relaxujete celé tělo a samozřejmě i vypotíte co je třeba.

A nechte se inspirovat - kdykoli se hýbete a děláte to rádi, využívejte dané činnosti na maximum ;)
 
 

Reklama