Jak OPRAVDU zhubnout + chytré triky

19. srpna 2016 v 8:57 |  Hubnutí
Nedávno jsem u doktora za dveřma slyšela (pššt!:D), jak jedna mamka říká nějakému dítěti, které zřejmě potřebovalo zhubnout, že: "Odteď suchý chleba!". Je zřejmé, že většina lidí ani nemá představu o tom, jak takové hubnutí vypadá. Rozhodla jsem se tedy, že sepíšu článek o tom, jak správně hubnout (i když na internetu jsou toho houfy).


Pevná vůle

Hodně důležité a řekla bych i klíčem k úspěchu je mít pevnou vůli. Umět si odepřít všechna pokušení a tlaky okolí. Vydržet to! Můžete si na to vymyslet i nějaké triky, které by vám pomohly v cestě za úspěchem. Například si říct: "Tohle radši ne, stejně za chvíli nebudu vědět, že jsem to snědl/a." S dalšími a dalšími schozenými kily se pevná vůle zvyšuje. Takže buďte trpěliví :)

Jíst zdravě a menší porce

Pro to, abyste začali hubnout je logické, abyste jedli méně, než dříve, tudíž přijímali méně kalorií. Důležitou roli hraje samozřejmě složení jídelníčku. 34 gramová tyčinka bueno má přibližně stejně kalorií jako kilo zeleniny. Tyčinka vás nejen nezasytí, ale obsahuje skoro samé cukry a tuky, čemuž bychom se měli při hubnutí právě vyhýbat. Zelenina naopak obsahuje plno vlákniny a zdravě prospěšných látek pro organismus, takže z ní rozhodně nepřiberete, spíše zhubnete.

Potraviny, které byste měli konzumovat: zelenina, brambory, rýže, luštěniny, nerozvařené celozrnné těstoviny, tmavé pečivo, tvaroh, jogurt (bez cukru), mléko, tofu, libové maso (kuřecí, krůtí, králičí, jehněčí, vepřová panenka..) , ryby, vejce, ovesné vločky, oříšky (v omezené míře!), kvalitní oleje - olivový, dýňový.., ovoce (pozor na banány a sladší druhy ovoce)
Potraviny, kterým byste se měli vyhýbat: sladkosti, slané pamlsky, světlé pečivo, sladké nápoje, tučná masa a sýry, uzeniny, omáčky,...

Správné složení jídelníčku

Abyste neměli hned hlad, je důležité mít správně složený jídelníček. To znamená mít vyvážené všechny složky stravy - sacharidy, bílkoviny, tuky. Jestliže budete jíst třeba jogurt, přidejte k němu vločky, zeleninu či ovoce jako zdroj sacharidů a pokud se bude jednat o jogurt se sníženým obsahem tuku, přidejte i pár oříšků. S množstvím to ale nepřehánějte, chcete přeci zhubnout:D

Jíst pravidelně

Doporučuje se jíst 4-5x denně, ale po menších porcích. Vyvarujete se tak obrovskému hladu, který byste měli, jestliže byste jedli třeba po 5-6 hodinách. Nepravidelná strava pak často u někoho vede k večernímu přejídání.

Chytré triky, jak zmást tělo

Zkuste před každým jídlem napřed sníst velkou misku zeleniny a poté uvidíte, že budete potřebovat k nasycení jídla méně, jelikokž budete "přejezeni" zeleninou. Též zkuste před každým jídlem vypít velké množství vody a účinek bude podobný:)

Pohyb

Důležitou součástí zdravého hubnutí je rozhodně pohyb. Každý den se alespoň půl hodiny, nejlépe hodinu věnujte nějaké sportovní činnnosti, kterou děláte rádi.

Pokud budete pár týdnů dodržovat zdravý jídelníček, přidáte trochu pohybu a zkusíte některý z triků, uvidíte, že výsledky se určitě brzy projeví:)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama