Červenec 2016

Pohankové karbenátky s dýňovou kaší + chlebové kuličky

28. července 2016 v 20:44 Slané
Dýňová sezóna začíná a já přicházím s receptem na zdravé zeleninové placičky z mrkve, řepy a dýně s výbornou dýňovou kaší. Placičky, či karbenátky se dají určitě jíst i jen tak, a nebo posypané sýrem či s nějakým jogurtovým dipem. S dýňovou kaší jsou ale prostě delikatesa:)




Slaný cuketový pizza koláč

27. července 2016 v 14:02 Slané
Jelikož jsem zjistila, že mám na blogu skoro jen samá sladká jídla, řekla jsem si, že s tím musím něco udělat. Vařím samozřejmě i slaná jídla, sladká moc nejím, ale nefotí se prostě tak dobře jako dezerty:D Pro většinu lidí jsou asi i méně atraktivní než právě sladká. Včera když si bratr už poněkolikáté pro něco šel do kuchyně (perníčky, meloun, sušenkový jogurt..) zeptala jsem se ho, proč si raději nenamaže chleba, když má hlad a jeho odpověď s divným tónem vyzněla, jako bych to snad nemyslela vážně: "Cože?!" Když jsem ale večer upekla tento poměrně zdravý (dobře, až na tu druhou klobásovou půlku:D) cuketový koláč, olizoval se stejně, jako já!


Recepty

25. července 2016 v 10:31
BROWNIES


PALAČINKY, LÍVANCE

BUCHTY, MUFFINY, CUPCAKES..

OSTATNÍ

SLANÉ ROLÁDY

PLACIČKY, KARBENÁTKY, NOKY..

KOLÁČE, PIZZY


Vynikající banánovo-ovesné sušenky bez přidaného cukru a tuku

25. července 2016 v 9:40 Sladké
Na tento recept jsem náhodou narazila na stránce fit recepty. Sušenky jsou opravdu nebezpečné, ale nemusíte mít po nich takové výčitky, jelikož neobsahují žádný tuk (kromě ořechů) a jediný cukr se nachází v banánech a čokoládě. Nejlépe chutnají hned po upečení, ale jíst se dají i druhý den. Ovšem díky velmi snadné přípravě si sušenky můžete upéct, kdy zrovna máte chuť. Jsou opravdu úžasné, určitě vyzkoušejte!;)


O mně

24. července 2016 v 19:46 | Hannah
Když už vlastním tento blog, měla bych se taky představit:D.. Jsem jedna dost nenormální už dospělá holka, která ale stále vypadá na 10. Lidé na ulici jí neřeknou jinak, než "holčička". Možná i tím, že vypadá mladší než dříve, jelikož shodila za necelý rok čtvrtinu své váhy a trpí mentální anorexií. Váží 30 kg a měří pouze 140 cm (díky osteoporóze už jen 139 cm), protože se narodila s ošklivým syndromem zvaným Ellis-van Creveld. Již od narození na tom není zcela psychicky vpořádku, gymnázium musela opustit a přejít na pohodovější střední školu - střední uměleckou školu grafickou (nejlepší na Vysočině:D). Je schopná udělat cokoli, dokonce intenzivně se zabouchnout do své šedesátileté psycholožky a posílat ji půl roku milostné dopisy:D Baví ji vařit, fotit jídlo, hledat fotky jídel a nové recepty, procházet obchody s nádobím a oblečením, atd... :D Často má pocit, že ji baví jen jídlo! Achjo.. Založila si tento blog, aby mohla se světem sdílet své fotky a recepty, popř. své zážitky ze života.

Snad vám stačil tento stručný úvod a pokud máte nějaké dotazy, ráda na ně odpovím:)


Denní příjem kalorií

24. července 2016 v 14:46 Hubnutí

Bazální metabolismus a energetická potřeba

Bazální metabolický výdej (bazální metabolismus, zkráceně BMR) je množství energie vydané v klidovém stavu. Výdej energie v tomto stavu je dán pouze prací (fungováním) životně důležitých orgánů, jako srdce, plíce, mozek a zbytek nervového systému, jater, ledvin, pohlavních orgánů, svalů a kůže. BMR se snižuje s věkem a ztrátou svalové hmoty. Naopak se zvyšuje díky kardiovaskulárnímu cvičení a nárůstu svalové hmoty. Nemoc, konzumované jídlo a nápoje, teplota prostředí a množství stresu může ovlivnit klidový energetický výdej. Svůj bazální metabolismus si můžete spočítat zde nebo použít vzorec pro výpočet:
BMR u žen
BMR = 655,0955 + (9,5634 × váha v kg) + (1,8496 × výška v cm) − (4,6756 × věk v letech) kcal/den
BMR u mužů
BMR = 66,473 + (13,7516 × váha v kg) + (5,0033 × výška v cm) − (6,755 × věk v letech) kcal/den

Každý člověk, respektive jeho tělo, vyžaduje určitý denní kalorický příjem. Tedy minimální dávku kalorií, v závislosti na tělesných proporcích, věku a především intenzitě stresu a každodenní zátěži. Svůj denní kalorický příjem si můžete spočítat zde. Abyste hubli, musíte přijmout méně energie, než spálíte. Na přibrání musíte naopak přijmout více.

Výpočet při hubnutí nebo udržení stávající váhy

Zde si můžete spočítat, kolik máte denně přijmout energie, abyste hubli nebo udrželi svoji váhu. Kalorickou hodnotu potravin si můžete hlídat například aplikací v mobilu kalorické tabulky.

Makovo-borůvkové cupcaky s překvapením uvnitř

24. července 2016 v 14:26 Sladké
Rozhodla jsem se s vámi podělit o recept, který jsem si částečně vymyslela. Až budu cupcaky dělat znovu (snad to bude brzy), množství ingrediencí ještě upřesním, jelikož jsem to celé dělala tak nějak od oka a pak se ještě dlouho snažila spravit řídký krém. Nakonec jsem to vyřešila tím, že jsem do něj přimixovala upečené těsto a následně pekla další várku zase trochu z jiného těsta, takže to bylo docela zajímavé, no. Netušila bych ale, že se nakonec povedou na jedničku a všichni si je budou vychvalovat. I já se musela krotit!:D


Polentové bábovičky

18. července 2016 v 13:51 Sladké
Tak tento recept jsem si vymyslela a musím se s ním s vámi podělit, protože moc chutnal dokonce i celé rodině:)
Základem je polentová kaše, do které jsem poté ještě přimíchala na zjemnění tučný tvaroh, a ten myslím udělal na výsledné chuti hodně. Do směsi lze pak přidat cokoli, na co máte zrovna chuť - oříšky, sušené ovoce, čerstvé ovoce, čokoládu.. ale s tou pozor, protože se směsí se musí rychle pracovat a když je příliš horká, čokoláda se vám rozpustí jako mně:D:( Poté jen nalijete do svých oblíbených formiček a necháte v chladu chvíli zatuhnout.


Špenátové palačinky

16. července 2016 v 16:39 Slané
Kdo je milovníkem špenátu, tak si tyto palačinky, které dělám už poněkolikáté a nikdy nezklamou, zamiluje tak stejně, jako já! Od normálních palačinek se liší tím, že je špenát uvnitř i v těstě. Chuť palačinek lze vylepšit přidáním sýru (eidam, balkánský sýr), šunky, či kousky nějaké ryby. Palačinky jsou výborné jak studené, tak teplé a skvěle se hodí třeba na svačinu či večeři.


Štrůdl z ovesných vloček

12. července 2016 v 8:31 Sladké
Hodně lidí se dívá po internetu po nějakým zdravým receptu na jablečný závin bez listového těsta. Pokud patříte mezi ně a nepodařilo se vám nic takového najít, tak jste tu správně. Recept jsem náhodou uviděla na této stránce a hned jsem ho musela vyzkoušet. Nakonec výsledek dopadl hodně dobře, přestože se těsto skládá pouze z vloček a tvarohu! Myslím, že zdravější verze na jablečný štrůdl se už snad ani najít nedá.