CHIA pudink na několik způsobů!

18. června 2016 v 9:36 |  Speciály
Ze semínek chia se dá díky jejich spojovacím vlastnostem dělat plno zajímavých pokrmů! Naprosto úžasná kombinace jsou povařená jablka s citronem, datle, chia, pod to vločky a jogurt. Výborné jsou též chia pudinky. Dělat ho ale pouze v mléce podle mě není zas taková bomba. Raději rozmixuji ovoce, přidám stejné množství mléka a poté přidám chia semínka s trochou medu (chia zvětší svůj objem 12x, proto si množství tekutiny vydělte 12. Na 120 g je to přibližně 1 lžíce.) Nakonec jen dozdobím ovocem a zdravá svačinka je na světě:)


broskvový chia pudink



jahodový chia pudink


banánový-choco chia pudink



chia bomba - povařená jablka s chia semínky, vločky, jogurt, datle

Chia semínka

Jedním z hlavních přínosů těchto semínek je vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, který je dokonce vyšší, než u semínek lněných. Jedná se o esenciální kyseliny, které si tělo nedokáže vytvořit, je tedy třeba je přijímat stravou.

  • podporují správnou funkci ledvin, jater, plic, žlučníku
  • zkvalitňují paměť
  • mají hojivý a protizánětlivý účinek
  • blahodárný vliv na srdce a cévy, buněčné stěny, nervy a imunitu
  • snižují riziko vzniku diabetu 2. typu
  • snižují hladinu LDL cholesterolu a triglyceridů v krvi
  • svým složením napomáhají předcházet vzniku Alzheimerovy choroby
  • jsou významnými antioxidanty

30 g těchto semínek poskytuje 11 g vlákniny, což je téměř 35 % DDD, 4 g bílkovin, 9 g tuku, dále asi 1/3 DDD fosforu, 25 % DDD manganu a 18 % DDD vápníku. Za zmínku stojí také slušná dávka draslíku, sodíku, železa, fosforu, zinku, chromu, kobaltu a síry. Z vitamínů pak především vitamíny skupiny B (zejména vzácný B17), vitamin A, C či E.

Chia semínka dokážou pozitivně ovlivnit hladinu krevního cukru. Právě díky tomu, že na sebe dokážou vázat vodu (tzv. hydrofilní charakter), vytvářejí gel. Ten je jakousi fyzickou bariérou mezi sacharidy a trávicími enzymy, které je rozkládají, což zpomaluje proces přeměny sacharidů na jednoduché cukry. Energie přijímána potravou se tak uvolňuje postupně a je tělem mnohem účelněji využita. Semínka lze tedy, mimo jiné, doporučit při redukčních dietách a diabetu 1. a 2. typu.

celý článek ZDE

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Yveta Yveta | Web | 22. června 2016 v 11:35 | Reagovat

Chia semínka si prostě musím koupit. Poslední dobou mi přijde, že je okolo toho velké BOOM! Ale po tvém úžasném článku, si je také koupím :) :-)
Pak ti dám vědět, jak mi to chutnalo a jestli se mi to vůbec povedlo ;)

2 supice supice | E-mail | Web | 29. června 2016 v 11:29 | Reagovat

Ten banánovočokoládový vypadá lákavě. Mám doma ještě nějaké semínka, co jsem dostala ke svátku, tak určitě něco z toho vyzkouším;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama